Szacuny
1
Napisanych postów
77
Wiek
31 lat
Na forum
13 lat
Przeczytanych tematów
4331
Witam wszystkich! :) Ostatnio uszkodziła mi się opona (drut zaczął odchodzić od reszty), więc zostałem zmuszony do kupienia nowej opony. Postanowiłem szukać w oponach zwijanych i znalazłem oponę Vittoria Zafirro, jej specyfikacja:
rozmiar 700x28C (622x28)
oplot z nylonu 60 TPI
warstwa antyprzebiciowa PRB
wykonana z mieszanki Aramid Endura 3D Compound
opona uniwersalna
ciśnienie do 145 PSI
waga 350 gram
I tutaj mam kilka pytań:
1). Aktualnie miałem opone CST 700x40C, czy ta będzie pasować? Mierzyłem szerokość obręczy i wynosiła 17mm.
2). Czy nylonowa opona nie zużyje się dość szybko?
3). Lepiej wybrać nylonową drut czy gumową zwijaną?
4). Czy szerokość 28 w porównaniu do 40 będzie wyraźnie widoczna przy zjeżdzaniu z szosy na inną powierzchnie, czy również pozwoli na dość komfortową jazdę?
Dodam, że na poprzedniej oponie (nylonowej) zrobiłem ok. 1700km, lecz pompowałem ją na ok 6 bar, mimo, że max wynosił 5.5, stąd też krótsza żywotność.
Głownie jeżdzę po szosie, bardzo sporadycznie ubity piach.
Z góry dziękuję i pozdrawiam, Kamil.
Szacuny
2
Napisanych postów
198
Na forum
11 lat
Przeczytanych tematów
2681
Jeździłem kiedys w crossie na drutówce vittoria zaffiro i bardzo sobie chwalę,co prawdę jest troszkę toporna w porownaniu z innymi ale za to byla bardzo wytrzymała,9tysiecy km i ani jednego kapcia i do tej pory nadaje sie do jazdy ale zmieniłem rower na szosę.
Czy bedzie pasować, gdzieś na necie jest tabelka kompatybilnosci opon z obręczami,u mnie przy szerokosci wewn obreczy 19 mm i zewn 24 mm opona o szerokosci 28mm pasowała
Podstawowa roznica miedzy drutowymi a zwijanymi oprocz rodzaju stopki jest taka że zwijane są lżejsze więc rower ma lepsze przyspieszenie, mają wyższy oplot przez co lepiej sie toczą ale zazwyczaj szybciej się też ścierają
Odnosnie ostatniego pytania,tak,roznica w komforcie jest widoczna,niestety na niekorzyść,po piachu itp raczej nie pojedziesz ale na asfalcie rower bedzie szybszy